ECS. Inget för mig...Längre

ECS (Eurovision Song contest) Inget för mig...Längre. Vad finns det att säga om gårdagens tävling.Inget speciellt.  Vinnarlåten (Serbien) helt ok. Tur att inte Ukraina vann. Tråkigt att The Ark inte kom på en bättre placering. I GP står det idag att... Sverige var segertippade, i Sverige, men klarade bara 18-platsen, men jag bara undrar: Vad gör det om 100 år? Nästa år tror jag att jag bojkottar ESC. Kommer dock att följa den svenska uttagningen. Där spelas det musik som jag åtminstone oftast tycker är bra.

Ludde sprang Göteborgs Varvet igår. Han tyckte väl inte att han sprang in på en bra tid (1,54), men jag tycker det är grymt bra. Puss på dig, min älskling. Du är bäst!  AnneLie och jag var med och hejade. När vi satt där och fikade så sa jag i ett ögonblick av förvirring att man kanske skulle springa varvet en gång till. Senast var det 1986. AnneLie var inne på samma tanke. Det är en folkfest och man blir otroligt peppad och sugen när väl den dagen är, men det är all träning innan som är jobbig. Vi lade ner tanken på att springa så fort vi kom ut ur Slottskogen och satt framför tvn och mumsade ost och kex, godis, chips med dip. Ja, ni hör. Det skulle krävas otroligt mycket träning och jag blir trött av bara tanken.

Vi är på G att köpa en ny kamera. En Canon G7. Jag har nog alltid i vuxen ålder tyckt det varit roligt med fotografering, men nu har jag även börjat fundera på att gå en fotokurs för att lära mig att ta bra bilder oxå. Vi står inför ett dilemma. Vi vill ha en kompaktkamera och en systemkamera. Som det ser ut nu så blir det både och. Kompaktkameran köper vi inom en snar framtid och systemkameran tar vi till hösten.

 

"Jag önskar alla jag älskar en liten smula galenskap - det skänker hjärtat glädje".
Anatole France  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback