Helgen

Igår somnade jag i soffan framför tv:n vid 20- tiden. Helgen har varit intensiv. 

Lördagen började med en sväng på stan. Träffade på AnneLie, Stina, Tina, Helene och Ulrika. I stort sett var alla där för en sak. Hitta någonting att ha på sig till Ulrika och Tonys bröllop nästa lördag. När jag lämnade dem så hade det  gått sisådär för dem.

Lunchen intogs på Café Vanilj och Bar med Ludde, hans syster Lena, Simon och Emelie. Jag åt en god italiensk pastasallad med kyckling. Mums! Mycket folk var det.  Sen en kort sväng hem innan det var dags för nästa anhalt. 5kamp på Liseberg. Jag gillar, som sagt var, inte att delta i tävlingar på grund av att jag är en sån dålig förlorare, men nu fyllde Lena 50 och hon ville köra 5kamp, så det var bara att gilla läget. Vi var 10 stycken som skulle samsas om vilka spel vi skulle köra. Det blev: Vattenboll, Basket, Grodor, Clownerna och Skytte. Simon vann, Ludde kom tvåa och jag kom näst sist. Lena knep sistaplatsen. Den nya attraktionen Uppswinget (jättegunga) verkade var en hit. Vårt gäng åkte den två gånger och var lika lyriska båda gångerna. Malin (Lenas äldsta) sa att det kändes som att vara barn på nytt. Vi var på Liseberg tills det stängde 23.00. Vi sa hejdå till Lena & co, men det var bara för att lura henne. Vi skulle dyka upp vid deras hotell vid 00.00 för att fira in Lenas 50- årsdag. Hon blev glatt överraskad när vi väl dök upp hos henne. Vi skålade i champagne "Gula änkan" och åt jordgubbar. Vi var hemma 00.45.

På söndag satt vi i bilen 08.30 på väg till landet. Åsa-Lie konfirmerades kl.10.00. Gårdagkvällen satt i. Kände mig trött och sliten, men vi var inte ensamma om att sitta och gäspa i kyrkan.Bakom oss satt en familj med två vetgiriga barn. De frågade bl.a. vad nattvard var och varför det inte bjöds på kaffe eller saft istället för vin på nattvarden. (Gulligt!)  Allt gick bra och nu är ÅsaLie konfirmerad. Grattis! 13.30 var vi på väg till stan igen. Kl. 15.00 var det middag på Bamboo med Lena och hennes familj. Vi åt och åt och åt. Lena fick fallskärmshopp av sina barn. Hon tog det med ro. Verkade uppskatta presenten. Jag vill INTE ha fallskärmshopp i 40 års present om någon skulle få för sig det.  

Klockan 19.00 var vi hemma och klockan 20.00 sombnade jag som sagt var i soffan. 

Puss på er!     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback