Vardag igen

Jaha, nu var det vardag igen. Känns ok. Tycker om att vara ledig, men det är väl omväxlingen mellan arbete och ledighet som gör att man uppskattar ledigheten så mycket. För tänk om man vore ledig hela tiden. Det kan tyckas skönt, men jag tror jag skulle tröttna på det med.

Idag har jag varit på Workshop om kvalitet i förskolan i ett samarbete mellan Örgryte stadsdel, lärarförbundet och kommunal. Vi satt i blandade smågrupper med både barnskötare och förskollärare. Den diskussionen som jag tyckte var intressant var den om förskolan och framtiden. Vi fick tycka till om olika påståenden som vi trodde skulle kunna vara troliga eller ej i framtiden.

Här kommer ett axplock av de påståenden vi fick:
A. I framtiden ingår föräldrarna i förskolans arbetslag
B. I framtiden följer föräldrarna sina barn via webbkamera
K. I framtiden måste personal, barn och föräldrar bära synliga ID-kort 
M. I framtiden erbjuder förskolan andra tjänster som att laga kvällsmat åt familjerna.

Jag tror inte att föräldrar kommer att ingå i förskolans arbetslag. De har nog med sitt eget arbete. Jag tror att föräldrar kommer att kunna följa sina barn via webbkameran. Det där med ID-kort känns väldigt långt bort och att vi skulle erbjuda andra tjänster känns för mig främmande, men varför inte.

När jag kom idag fanns det lite ork kvar. Jag lagade middag, tvättade och bakade. Jag ska bjuda på fika på skolan på fredag. Det blir frestande chokladmuffins. Jag bakade 40 st. De är lätta att göra och blir bara så himla goda.

Ha det bäst!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback