Mörkt

Det märks att det är höst nu. Det är mörkt när man vaknar...och det mörknar fortare på kvällen. Det innebär att nu börjar tändaljus perioden. På hösten är jag nog med och tömmer affärernas lager av ljus...tjocka, smala, stora, små...  Det som jag tycker är jobbigast med hösten...att det är mörkt när man går till jobbet och det är mörkt när man går därifrån. Fast... då är mitt jobb bra jag har möjlighet att vara ute minst en gång/dag och därmed får jag ta del av det viktiga dagsljuset.  
Vad tycker ni är bra med hösten och vad är mindre bra?

Var rädda om Er!

Ps. Grattis på namnsdagen  Åsa! Ds.



  


Kommentarer
Postat av: My

Gillar hösten för den friska, klara luften och de vackra färgerna! Att man får tända ljus och kura inomhus!
Gillar inte heller mörkret, och när det är höststormar och regn...

Postat av: Malin

Jag tycker de mysiga hemmakvällarna är bra, men jag tycker inte om kylan utomhus.

2007-09-12 @ 07:29:32
URL: http://Justmaliin.blogg.se
Postat av: Marina

Tack så jätte mycket (:
Känner mig redan lite bättre faktiskt

2007-09-12 @ 08:37:27
URL: http://qute.blogg.se
Postat av: eva

Att det är vackert ute, att det snart är jul och att det sedan vänder mot våren igen, att inte dammet syns i mörkret, att få tända i braskaminen, att få dricka varmt gott te i mängder, att inte ha dåligt samvete för att jag tittar på tv hela kvällarna...mmm det finns en hel del godbitar med hösten!

2007-09-12 @ 16:53:51
URL: http://www.insyniettvardagsliv.blogg.se
Postat av: Salme

Gillar:
Mysfaktorn stiger inne betydligt.
Gillar inte: Mörkret som kommer över oss tidigare och tidigare och jag som är mörkrädd...

2007-09-12 @ 18:54:44
Postat av: Maria

Jag gillar nog alla årstiderna. Fast hösten så gillar jag att man myser inne, går promenader & njuter av alla färger som blir på hösten, dofterna av jord när man gör höst i trädgården.
Det jag inte gillar med höst...när första halkan kommer.

2007-09-13 @ 11:24:24
URL: http://lofgrens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback