Tävling

Jag är med i en tävling. Jag, Ulla, som inte gillar att tävla... Från Trafikkontorets sida har vi som medarbetare i Göteborgs Stad rent ut sagt bombaderats med brev, där vi uppmanas att delta i tävlingar, utlottningar etc...allt för att vi ska ställa bilen och ta oss till jobbet på annat sätt. På www.nyavagar.se står det att
Tillsammans gör vi skillnad!
Om alla Göteborgare som tar bilen till jobbet lät den stå en dag i veckan och valde att cykla eller åka kollektivt istället, skulle vi tillsammans spara en körstäcka som motsvarar ca 13 varv runt jorden varje dag.

Därför satsar Trafikkontoret på att inspirera medarbetarna i Göteborgs Stad till att fundera över sina Vägvanor och ställa bilen en dag under den Europeiska Mobilitetsveckan, 17-23 september.

Jag är nu en 8767 tävlande och varje vecka kommer det att lottas ut priser till oss. Tror ni jag kommer att ha någon chans att vinna något pris? Undrar vad man vinner? Kanske en cykelpump... 

Jag älskar smycken från Pilgrim. Jag har MÅNGA örhängen, något färre ringar och bara ett halsband.
image56
Mitt senaste ringinköp. Passar bra till jeans.

Jag var och bytte bok i läsecirkeln. Nu blir det ingen kriminalroman. Hur ska det bli...? *ler* Den här boken handlar om tre kvinnor och deras öden.   
image57
Kajsa Ingemarsson "Lyckans hjul"

Njut!!!


Kommentarer
Postat av: Annelie

Hello, jag är oxå me i vägverkets tävling! va ganska många fr Örgryte som va me såg jag, hoppas vi vinner nåt!!!
Fantastiska bilde du tar! de e så vackra! (jag kanske tjuvar någon av dem om de e okey?)
Älskar dig kära vän, sänder varma tankar till dig!! Puss å Kram

2007-09-05 @ 21:08:43
Postat av: Ulla

Vi får hoppas att vi vinner något. Du får gärna "tjuva" bilder. Tack för tankarna. De värmer otroligt mycket. Kram

Postat av: MorsanBaloo

Ja det är lite tungt och framförallt stökigt att renovera. Nåja,det går nog bra bara det inte tar allt för lång tid.
Kikade på dina bilder,vad härliga!Du bordes göra tavlor av dem, eller det kanske du gjort?
Ha en bra dag.

2007-09-06 @ 08:55:04
URL: http://www.morsanbaloo.blogg.se
Postat av: Sari

Vilka finfina smycken!! Ser fram emot att träffa dig på fredag :) Va rädd om dig.
Kramar i massor!

2007-09-06 @ 10:07:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback