Han lever

Det kom ett mail från sonen.

Hej mina älskade föräldrar!

Under de 2 veckorna jag inte skrivit har det hänt mycket. First of all, jag har börjat åka buss till skolan, för jag tror inte jag berättat detta, men jag har kommit sent 4-5 gånger för att R är väääldigt långsam på morgonen och bryr sig inte alls om han kommer sent, så nu har jag tagit saken i egna händer och börjat åka den gula skolbussen som man alltid ser på filmer. =) Det är riktigt trevligt av 2 anledningar:

1) Jag måste gå ut till vägen, vilket tar 6 minuter, och nu börjar det bli riktigt kallt så man vaknar upp av att stå ute i kylan.

2) Jag kan sova var jag vill, så jag kan sova 44 minuter det tar till skolan med bussen. =) Så det är riktigt skönt. ^^ Men ibland kan det bli lite för kallt, vi har t.ex. haft 15-20 minus grader några dagar. Jag måste ha på mig t-shirt, hood-tröja och tjockjacka, vantar och mössa, och jag fryser fortfarande! Så nästa vinter i Sverige kommer väl vara som rena solsemestern antar jag.

Basketen går bara bra, vi vann 1 Conference game (viktig match) och spelade riktigt bra mot ett Non-Conference lag som vi förlorade mot, men vår coach var grymt imponerad ändå för vi var förväntade att förlora med mycket mer än vad vi gjorde.

Skolan går bara bra, idag fick jag reda på att jag äntligen har jobbat upp mitt B+ i matte till ett A-, vilket fortfarande räknas som ett A. ;) Så nu är jag en straight A student! =D

Jag har haft en till träff med de andra utbytesstudenterna så jag har fått prata lite svenska. =) Och vi har bytt msn adress så vi kan komma upp med egna planer utanför ICES. ^^ Det var riktigt skönt att få prata svenska för första gången med någon människa man ser live, inte riktigt samma sak som att prata med er över Skype. 

OMG btw! Vissa hus här i USA är helt galet utpyntade med ljus och skräp. =P Jag lovar att ta kort på ett speciellt hus som är helt galet upplyst på natten, och kommer säkert ta ett kort på en kompis hus som är riktigt bra utsmyckat också, men vad det gäller vår familj är de som oss, last year they didn't even had a Christmas tree, så det är inget julpyntande här inte, vilket är ganska skönt att slippa massa hysteri.

Jag älskar snö har jag insett. =) Vi har haft 2 dagar de släppt oss tidigt från skolan, en gång släppte de oss 11:22, och den andra gången 12:10. Vi har också hunnit med en snödag, vilket innebär att det snöade så mycket att de ställde in skolan, och det var ganska illa, vi fick nästan 25 cm snö.

Hälsa God Jul till alla ni träffar från mig! Jag tänker på er alla där hemma. =D

Puss och kram från sonen!

Kommentarer
Postat av: Junitjej [Vinn en laptop-väska!]

Så kul att ni har fått ett långt mail av sonen!

Postat av: Nettan

Godmorgon !

vilket härligt mail.

Kan du inte be sonen skicka över lite snö hit också. Ha, ha !



Ha en bra dag !

2008-12-18 @ 08:08:37
URL: http://roligarecept.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Åh så mysigt mail! Han verkar verkligen trivas och ha det bra, skööönt!

Ha en bra dag!

2008-12-18 @ 08:34:51
URL: http://overhogdal.blogg.se/
Postat av: My

Kul med mail från sonen! Kan tänka mig hur husen ser ut overthere med alla lampor :)

2008-12-18 @ 16:01:14
URL: http://myilivet.blogg.se/
Postat av: Anna

Men du...det värmer väl dig..härligt.

2008-12-18 @ 16:11:50
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Mia

Hoppsan! DÄR är det vinter!!

2008-12-18 @ 18:21:14
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Lena

VIlken mysig kille ni har!

Kram!

2008-12-18 @ 18:22:53
URL: http://cruelladelena.blogg.se/
Postat av: Marie

Vilket mail! Det måste värma överallt! Roligt att han har det bra... Jag är lite avundsjuk på föräldrar som kan ha sina barn så där långt bort utan att gå under...jag klarar av att de inte bor hos mig, men jag vill nog gärna ha dem inom bilavstånd i alla fall ....hönsmamma ända in i benmärgen.....

2008-12-18 @ 22:05:51
URL: http://www.alltiallon.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback