Enkla nöjen

Jag prenumererar på ALLT OM mat
Mycket pga de vackra bilderna
Någon gång ibland prövar jag även ett och annat recept.
Men det är en sak i tidningen som ger mig mycket nöje.
Det är när de, Vinprovargruppen, listar olika sorters drycker(champagne, vin, öl etc)
Jag brukar titta på de sorterna som de inte anser vara prisvärda.
Hör här..
Henric Åkesson, Sverige
Blekt, ihåligt och trött med bitsk syra
Miolo Brut Millésime 2005 , Brasilien
Grovt och ganska beskt med aningen kladdig avslutning
Cuvée Jean de la Fontaine Brut Rosé, Champagne, Frankrike
Stramt med smultron och jordgubb. Stumt, oengagerat och beskt slut

Vem köper de här dryckerna efter en sådana recensioner?

Men sen vet vi ju att smaken är som baken.

Kommentarer
Postat av: Anna

JA du det där är ju en gåta hur dom kan komma med dessa så avancerade bedömningarna..men kul läsning.Jag tror mest dom fantiserar ihop en mening som låter intressant..klart att dom känner skillnad på vin o vin men som sagt lite hitta på melodi är det..

Postat av: My

Ja smaken är ju som baken..men inte vågar man prova dem efter det om man aldrig smakat dem!

Hoppas din helg varit bra, kram

2008-11-30 @ 17:17:11
URL: http://myilivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback