På Topmodel...

säger de: -"Tyramail" när modellerna får ett nytt uppdrag
Jag säger: -"Simonmail" när vi får nya mail from the USA

Tjenare på er där hemma!

...som det ser ut nu verkar det bli så att vi åker till Nicaragua på vår resa,
ett litet land i Centralamerika.

Jag har gjort 2 stora inlägg på resedagboken
om alla underbart roliga dagar jag har haft fullt upp med.

Det blev tyvärr aldrig så att jag kom iväg till någon datorbutik
och fick köpt tangentbord och mus,
..utan det blev på Walmart, så det är nothing fancy...men än så länge fungerar de mer än tillräckligt.
Det är lite läskigt att skriva på ett tangentbord är åäö inte finns, och vartenda specialtecken sitter fel.
Nu är jag tacksam över alla timmar jag spenderat vid datorn
så att jag vet vart alla knappar sitter med automatik,
 och jag kan använda det nästan lika bra som vilket annat svenskt tangentbord.

Jag ska försöka börja skicka ut lite vykort denna eller nästa vecka förhoppningsvis,
och jag måste tacka för allt oväntat godis ni skickade. =)
Ni behöver verkligen inte göra det...
...de har faktiskt mycket godis här i Amerika in case you didn't knew that. =P

Okey, viktmässigt.
Idag var jag tvungen att väga mig för att kunna fylla i en lapp med information om min Graduation dress ...
(Ja, jag kommer få en sån fräck svart kappa och mössa att ta med mig hem till Sverige! =D).
...och hur mycket tror ni jag gått upp so far? =P

Om ni gissade på 10 kg så hade ni fel. ^^
Jag har "bara" gått upp 5 kg, men det som är bra är att basketsäsongen börjar nu,
...och tydligen är det 2 h träning varje skoldag efter skolan,
så förhoppningsvis kommer jag träna bort en del nu,
och efter basket kommer friidrott, så jag kommer förhoppningsvis komma hem i form,
och kanske sugen på att springa lite med dig L. ;)

Idag fick vi vårt första snöfall,
...det var inte mycket, och är borta sedan många timmar tillbaka, men det snöade i alla fall lite. =)
I övrigt har vi nästan bara solsken och varma temperaturer. ^^
Endast 4 regndagar so far tror jag, lite skillnad från Sverige förstår jag. =P

Nej, än så länge märkar man inte av någon större skillnad på att presidentvalet är över,
...förutom att det är mycket mindre, om ens någon reklam
...om presidentkandidaterna längre, vilket är väldigt skönt.

Det var väl allt jag hade på mitt lilla hjärta i nuläget. Läs mina inlägg för att få reda på mera.

Älskar och saknar er!

Pussar och Kramar!

Kommentarer
Postat av: Jeanette

och vilket mail sen.... Han är verkligen urgullig eran son!!

Jag har haft en bra helg!

Ha det gott!

Postat av: Anna

Åh...men så härliga mail han skickar...en riktig härlig son det där...det ser ju ut som om han har det mer än great...fem kilo oxå.. :)..m mm man längtar efter kidsen hur stora dom än är..nästa helg kommer vår son hem..han bor i Sthlm och det är lika gott varje gång han stiger in genom dörren här..vilken tur att man har dessa barn du..

2008-11-09 @ 19:26:56
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Ooohhh så underbart att få mejl från sonen....och en så pass härlig son oxå...

Han verkar vara en riktig liten prins......(säg inte till honom att jag sagt så....jag kallar den egna sonen för prins när ingen annan hör...hehehe )

Kram

Margaretha

2008-11-09 @ 20:12:05
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Camilliondollar Baby

Låter som han har det bra fortfarande. Det är så kul att få följa hans resa. Man blir ju avis...



Kram

2008-11-09 @ 20:19:56
URL: http://blogglosacamilla.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Tack snälla du för att vi får följa med på hans äventyr.

/P

2008-11-09 @ 20:41:41
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Mia

Lycka, lycka!!! Vad han verkar ha det bra!!! :-))

2008-11-10 @ 19:47:40
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback