Tänk Er för

Slösa inte med bra bloggmaterial *L*
Skriv först... Berätta sen


Pappan: Vet ni något roligt som hände mig på mottagningen idag?
Zits: Pappa! Sluta!
Okej. Glöm det
Det är inte min sak
Förlåt
Gör vad du vill
Pappan: Vad handlade det där om?
Zits: Jag hatar bara att se en person slösa bort perfekt bloggmaterial genom...
 ...att bara beskriva sin livserfarenhet så där rakt fram

Bara en liten reflektion
Ola Forsmed var vikarie på RixFm i veckan och han hissade gamla värden
Han saknade den fysiska kontakten i dagens samhälle
I och med att vi kan hålla kontakt genom blogg, twitter, MSN, Bilddagbok etc...
...så väljer vi enligt honom bort det faktiska mötet som sker när vi träffas över t.ex en fika
När jag var ung (för 100 år sen *L*) så pratade jag i stort sett hela tiden i telefon
Nuförtiden så möts man över nätet...på gott och ont 

Skön söndag


Kommentarer
Postat av: marie

på gott och ont ja =)

beroendeframkallande......man måste blogga varje dag.....iiiiiiiih måååste =)

Postat av: Kattis

Godmorgon!

Så sant, så sant!

Idag ska jag fortsätta att njuta av solen.

Just nu är det en liten 1-åring ute och terrar hundarna så jag håller mig inne en liten stund till, hihi.

Ha en underbar dag!

KRAM

2009-04-26 @ 08:53:16
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Anna dansar in

Mmmm man kan reflektera över förändringen..men stoppa utvecklingen kan ingen..jag gillar att det går framåt..jag inspireras av ny teknik..men mötet mellan människor kan ingenting ersätta..en dos av varje..är perfekt.Annars hade jag kanske aldrig haft förmånen att få ta del av dina tankar..tänker på dig Ulla på er..kram från Anna

2009-04-26 @ 10:50:41
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Eva

Men jag instämmer! Är också lite less på att all kommunikation idag verkar ske genom internet, mail och sånt. Det är knappt någon som ringer på en gammal hederlig telefon längre. Inte heller verkar man besöka varandra på samma spontana sätt som tidigare heller. Håller vi på och bli allt mer asociala eller?

2009-04-26 @ 10:53:44
URL: http://spok.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag är i en period i livet då jobbet, barnen och deras aktiviteter tar så mycket tid att jag inte helt enkelt hinner umgås med mina vänner så mycket som jag vill, och de flesta av mina vänner är i samma situation. Jag anser inte att det är mitt bloggande som tar tid från att umgås in real live snarare tycker jag att det är ett komplement, de har lite koll på vad jag gör och kan skicka en kort hälsning.



Däremot så vet jag ju inte om alla mina vänner läser min blogg och hur ofta, så ibland när jag skall berätta ngt så har de kanske redan läst det på bloggen..



Seriestripen var rolig och träffande dock!!! =)



Hoppas inte din Time Out blir så lång, men givetvis skall den ta den tid du behöver.



Kramae

2009-04-26 @ 12:00:11
URL: http://malkins.bloggs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback