Tur och retur

Idag bestämde vi oss för en cykeltur till Botaniska trädgården
Vilken väg är smartast?
Tittar vi i cykelkartan?


Nej. Här följer vi med  i tiden
Vi går in på
Trafiken.nu och hittar Cykelreseplaneraren
Igår visste jag inte att det fanns något som hette Cykelreseplaneraren
Man lär sig alltid något nytt
 

Så gav vi oss iväg genom stan

Det är inte riktigt så varmt som mannen vill påskina...
...med sin t-shirt och kortbyxor

Det är inte bara buskarna som har börjat få gröna blad här i söder


Vid Heden var det full aktivitet


Vi cyklade förbi

vid Linnéplatsen. Undra om det är här jag kommer tillbringa min tid...
...om jag kommer in på psykologikursen jag sökt?

Väl framme vid Botaniska trädgården, så behövde vi fylla på våra energidepåer

Det blev en hamburgertallrik med pomme frites och en pasta med kyckling...
...i solen och värmen
Maten var god, men känslan av att se alla människor som satt ute och åt och fikade...
...var nästan ännu bättre

Sen gick vi bara och njöt i parken
M mmm
Vilka blommor!
Vilka dofter!
Vilka färger!

Hit kommer vi att åka fler gånger i år

Jag som gillar skyltar blev så förtjust vid dessa två som satt vid lökängen
Med hänvisning till ett visst gnagande och hoppande djur




Cykelturen till Botaniska tog ca 45 minuter
Hemresan tog ca 2½ tim
???
Jo, på väg hem stannade vi till vid Bergakungen och såg
En shopaholics bekännelse
En Ullafilm
Lättsam och förutsägbar

Jag kan bara säga att vi har haft en helt underbar dag!!!
Tankat energi




Kommentarer
Postat av: Eva

Å vad härligt det såg ut. Själv har jag varit i Bergianska trädgården (Stockholm) idag. Det blev både shopping, fika och en titt bland exotiska blommor. Men tyvärr var det en himla blåsig dag i dag. Burr!

kram,

Eva

Postat av: Lena

Vilken härlig utflykt ni hade. Så länge på cykelsadeln kanske kommer att ge er en mör bak imorgon. Jag får jämt ont i baken när jag cyklar. Fast jag cyklar ju inte så ofta :)

Ha en bra helg

2009-04-18 @ 21:36:21
URL: http://lenasoderberg.bloggl
Postat av: Marie

Cykelreseplanerare, det har jag aldrig hört talas om tidigare! Det var nytt för mig också! Er dag verkar i alla fall underbar. Här har det varit för kallt för att ens tänka cykel (om man inte heter Mini då förstås ;-)).



Önskar dig en fortsatt fin helg och så ska jag kolla upp det där med cykelreseplaneraren!

2009-04-18 @ 21:55:46
URL: http://www.alltiallon.se
Postat av: Anna

Du...det ser helt otroligt skönt ut...vilken dag det har varit.Naturen är fantastisk nu och dina bilder talar ju om att det är vår riktigt ordentligt hos dig....kan tro att ni njöt där på turen..

2009-04-18 @ 22:09:14
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Annelie

De lät som en bra utflykt, jag hänger gärna me nästa gång :) tusen kramar

2009-04-18 @ 22:48:51
Postat av: Lillan

En underbar lördag med andra ord:))

2009-04-19 @ 06:16:39
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: Lissen dansar in!

Vad fiffigt med cykelreseplanerare!

Ser somrigt ut i Götet, också!!!

2009-04-19 @ 17:56:37
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Erik

Rena resereportaget, kul att följa med. Vid mina besök i Göteborg har jag inte uppfattat stan som direkt cykelvänlig. Men tydligen går det bra :-) Är nog som din man, förvånad över alla växtnamn och kan njuta av skönheten, men ingen kalenderbitare som kan rabbla dem alla. Botaniska trädgårdar står lågt på min besökslista ;-) Men helt okej som en stunds vila, kontemplation.

2009-04-20 @ 00:50:56
URL: http://erik56.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback