Den inofficiella versionen

Som jag berättat så hade jag en underbar Londontripp
I det stora hela
Men, jag tror, att på alla resor så finns det en officiell och en inofficiell version
Här kommer ett par händelser som tillhör min inofficiella version

1. Första kvällen gick brandlarmet på vårt hotell..falsklarm
Det som var mer skrämmande var att vår dörr...
 ...gick i baklås och vi kom inte ut ur rummet under larmet
 Stress
Det hände bara en gång, men jag hade liiite svårt att somna den kvällen

2. Min tur på med London Eye blev en lite obehagligare rundtur än jag väntat mig.
Helt plötsligt fick jag höjdskräck och en känsla av klaustrofobi
Det fanns en annan tjej i "buren" som också upplevde resan mindre rolig.
Vi satt i mitten av "buren" och bara önskade att få känna fast mark under våra fötter.





3. En annan episod var hemresan.
Vi var ute i god tid...tyckte vi.
Kommer till flygplatsen. Massor av människor överallt. Långa köer.
Ställer oss i vad vi tror incheckningskön
Upptäcker att vi själva måste ckecka in oss själva först...
...vid en av många självserviceapparaterna
Mina tre medpassagerare kunde göra det.
Under mitt namn stod det att jag måste ta kontakt med en flygplatsrepresentant
Blir superstressad
Får reda på att pga att mitt efternamn innehåller ett ä klarar inte maskinen av att läsa av det
Jag måste ställa mig i en annan lååång kö för att få det ändrat
Upplösningstillstånd...Tiden går *stress, stress*
Får ändrat mitt namn
Checkar in på en självserviceapparat.
Nu fungerar det...puh!!!
Rusar fram till våra kompisar som, som tur var ställt sig i bagageinlämningskön...
...och hållit en plats åt oss
Sen snabbt vidare till säkerhetskontrollen...där allt gick bra.
Efter det var det, det långa benet före det andra för att hinna till gaten...
...där vi upptäcker att planet är en timme försenat.
Vilket den här gången kändes bara bra.
Jag sjönk ner i en stol och sa- "Aldrig att jag åker med Ryan Air igen!"
Då började M skratta för mannen hade förutspått att jag skulle säga just det

Kommentarer
Postat av: Mollan70

Härligt med London men väldigt skrämande att dörren gick i baklås.

Vilken hiss ni åkte...(den på bilden?)

Postat av: Fru Styhr

Alltid ska man drabbas av något. Men i det stora hela verkar det ju ha varit en fin resa... Och jag är lite orolig över att sonen ska åka till USA-ensam... Tänk om det krånglar för honom... Men han är duktig på engelska. Men som mamma oroar man sig ändå... Tänk om ändå någon ville följa med honom...(Kanske jag...)Kram Carina

2009-01-06 @ 19:45:23
Postat av: karro

ja jag såg det nu, spännande ;)

2009-01-06 @ 20:31:00
URL: http://jonssonfotograferar.blogg.se/
Postat av: Anna

Himmel ja det händer alltid lite i marginalen liksom..men Ulla är det så hemskt med Ryan?..Va..

2009-01-06 @ 21:07:30
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: mie

Men ojdå, puh! Kunde känna din panik där jag med du haha..Usch vad läskigt med brandlarmet! Kram!

2009-01-06 @ 21:37:44
URL: http://mies.blogg.se/
Postat av: britten

hi hi ..jag har själv yttrat dom orden utan att ens ha flugit med ryan air.....

2009-01-06 @ 22:17:04
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Malin

Nu när du har bearbetat dessa händelser kan du säkert le åt dem.



2009-01-06 @ 22:56:56
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Maria

Oj då det där låter inge vidare. Va jobbigt.

Fast annars verkar ni haft trevlig.

2009-01-09 @ 09:34:36
URL: http://lofgrens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback