Igår blev en bra dag

Jag vaknade igår 06.15...
(morgon för mig, natt för andra *L*)
...och kände att det skulle bli en bra dag
På eftermiddagen skulle goda vänner komma på söndagmiddag
Jag gillar, nu på äldre dagar, de här lite mindre middagarna...
...där man hinner prata med varandra
(H mmm... nu var jag visserligen i köket en del, men hann ändå prata)
Och vad är det som säger att dessa middagar behöver ske på fredagar/lördagar?

På menyn 29 januari

Mexikanskt buffé

Pajer
Het tacopaj
Kycklingtacopaj
Tillbehör
Nachos, Tortillachips cheese
Sallad, tomater, majs
Green Jalepeno
Kidneybönor
Feferoni
Såser
Vitlökssås
Cheddar dip
Guacemole
Dryck
Läsk, vin, öl och vatten
Efterrätt
Cheesecake i glas
Kaffe och te

Kanske inte en vanlig söndagmiddag
Men varför ska saker och ting alltid vara som de varit?

Chessecake i glas blev en hit (om jag får säga det själv)
Lätt att göra och gott
I botten av ett glas lägger du något tinade hallon
Fyll på med vaniljvisp
Toppa med digestivekex
Färdigt!
Kan det bli lättare?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback