Nytt inlägg från sonen

Imorse när jag vaknade hade sonen gjort ett nytt inlägg på resebloggen
Som ni kommer att märka så gillar han INTE FRA (men vem gör det?)
Vidare märker jag att han lärt sig ett "nytt ord"  *L*
Najs


Nyår!
Jag vill börja med att välkomna mina kära nya läsare,
...nämligen vårt trogna FRA som alltid lyssnar på oss svenska medborgare.
Det är så trevligt att veta att jag alltid har folk som läser mina nya inlägg nuförtiden.
För att vara säker att ni får denna hälsning måste jag använda lite "hotfulla" ord...
 ...så att er superdator plockar upp det så ni får min hälsning.

Döda, Reinfeldt, terrorism, terrorister, spränga FRA, smutsiga bomber.

Puh! Nu har jag nog avreagerat mig tror jag.
Och ville passa på att upplysa alla om att FRA lagen trädde i kraft fråpn och med 1 januari.

Hej på er alla läsare där hemma i Sverige!

Tiden går fort, det var 2008 jag skrev till er senast! :O

Det händer inte så mycket här i USA under dagarna vi har ledigt.
Sitter mest hemma och tittar på Bones, Criminal Minds, NCIS och Numb3rs hela dagarna.

Nyår! Jag och Reece åkte till Ty och Gavin och firade vår nyår där,
...så vi var bara 4 som firade, men det var riktigt roligt.
Vi lekte kurragömma i ett kolsvart rum, man kunde knappt se handen framför sig,
...så det var grymt svårt att hitta folk. xD
Och den som letade fick gå runt med Soft Air Gun och skjuta efter folk. ^^
Sen spelade vi lite Xbox och Wii.
Men det absolut bästa var helt klart tolvslaget.
Klockan 23:45 sprang vi ut till bubbelpoolen utomhus när det var -10 grader.
23:58 hoppade vi ur poolen och sprang ut i snön och gjorde snöänglar och
 ...sedan hoppade vi in, skakade om vår läsk och öppnade den klockan 00:00 så det sprutade överallt. :P
Det var riktigt najs!
Så jag har bestämt mig att vi måse skaffa en bubbelpool utomhus till nästa nyår
 ...så att jag kan göra samma sak nästa år,
...även om vi säkert kommer ha plusgrader och ingen snö, men i alla fall. :P
Sen gick vi in och tittade på kung-fu panda, och sedan gick vi och la oss.

Måndag den 5 januari, urk, tillbaka till skolan. :P
Jag klagar väl inte över att gå tillbaka till skolan, det är bara roligt att få träffa folk igen.
Men att behöva gå upp 6 istället för att sova till 10 är väl inte precis vad jag önskar mig, men jag överlever.

Torsdag var en mycket bra dag. =)
Fast dagen började dåligt, mådde dåligt, och lite allt möjligt kändes fel.
Och det var inte alls bra, för vi hade en match klockan 18.
Vi förlorade matchen ganska stort, 33 - 57, men det var min bästa match någonsin tror jag. =D
Jag gjorde 10 poäng, nästan 1 tredjedel, och mitt försvarsarbete var riktigt bra.
Så det var riktigt kul att spela, speciellt när hela publiken ropar "Go Simon!". ^^

Idag (Fredag) var det snöoväder, men vi kom till skolan i alla fall,
...men det snöade så mycket att de var tvungna att släppa iväg oss vid 11:22, vilket var grymt najs! =D
Var skittrött efter matchen, så det var bara hem och krascha framför datorn och titta på film, vilket var riktigt skönt.

Ha det bra där hemma!

Saknar er!

Det kom ett paket från sonen häromdagen
Den innehöll lite smått och gott


Tidningasartikeln om sonen ur lokaltidningen


Foton tagna i skolan


Ha en skön dag!

Kommentarer
Postat av: soffie

å vilken grej att göra på nyår,ja då vet du vad ni får göra nästa nyår;O)

va fin han är din Simon,

ha en toppenkväll!

Postat av: stars in heaven

Han var riktigt söt på bilden högst upp ;)

Kram

2009-01-19 @ 22:58:44
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback