100-årig tradition

Variéte
Carl-Einar Häckner gör sitt 13:e år på Lisebergs Stora scen

I år heter föreställningen
De små grejorna


Vi som gillar att vara ute i god tid (ni vet Lotta på Liseberg)
...kom till scenen en timme innan föreställningen
Det satt en människa och väntade

Till hans föreställning behöver man inte vara så tidig för att få en bra plats

Jag gillar kontrasternas Carl-Einar
Han blandar komik med allvar
Jag gillar när han är sådär crazy som bara han kan vara
Typ när han står i röda skinnbyxor och ska såga itu en människa
...och blodet sprutar
Samtidigt som jag gillar hans fundersamma och tänkvärda texter 

I år är han något mer dämpad

Vi träffar Buktalaren Carl-Einar


Vikingen Carl-Einar


Som vanligt har han med sig fantastiska artister

Starka...


...och viga


Ni måste tro att jag spenderar min semester på Liseberg
Och visst är jag där många timmar,
Med Lisebergskortet så medföljer ett otroligt utbud av aktiviteter vid Stora scen
...och, inte att förglömma, vid Taubscenen
Den ena artisten efter den andra avlöser varandra
...och musik gör mig
glad
gladare
gladast

Som Lill Lindfors sjunger:
Musik ska byggas utav glädje
Av glädje bygger man musik


Kommentarer
Postat av: Anna susar in

Himmel Ulla jag skulle som du verkligen se till att uppleva allt detta om jag haft det så pass nära..

helt underbart att bara kunna få hela det fina utbudet genom att ha det där kortet..som du så älskar jag underhållning och blir tokglad av sådant..



Man förundras över hur artisterna både vill vågar och kan briljera på scenen så proffsigt och härligt som det ju nästan alltid är..



Så njut lite för mig med..kram på dig och ha det gott.

Postat av: my

Han är en söting Häckner! :)

2009-07-08 @ 18:48:57
URL: http://myilivet.blogg.se/
Postat av: Lena

Har man ett Lisebergskort så kan jag förstå att man vill vara där och se de olika uppträdande och föreställningar. Jag såg på Lotta i måndags (TVn)det var riktigt bra tyckte jag. Och alla i publiken såg ut att trivas trots regnet.

Ha det bra nu

//Lena

2009-07-08 @ 19:57:38
URL: http://lenasoderberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback