En fin stund

Så många vänner 
Som kom
Så många vackra och värmande ord
Som blev sagda
Så många tårar
Som föll
Det blev en fin stund

Med tillåtelse från mannen så får jag återge delar av hans tal till hans mamma
Det här är fel. Så fel
Att vi alla ska gå bort en dag det vet vi
Mn du mamma, du hade oss alla övertygade om att du skulle bli 89 år
Du var spådd att leva så länge
Var det verkligen dags nu, mamma?
Katter och kattvärlden var inte mammas hobby
Det var hennes liv
Och finns det ett liv efter detta så är jag övertygad om att...
...hon redan har berättat för vår herre att hans perser är fin, men
...lite platt i ansiktet
Tack till kattvärlden som helhet för den glädje ni gav min mor...
 ...och den respekt ni visade henne
Sist men inte minst, tack alla katter




Kommentarer
Postat av: Anna

Det letar sig en rysning ner för nacken när jag läser dessa fina ord..det kommer en tår i mitt öga..det kallas empati..Ulla jag känner så starkt för er idag..jag har tänkt på dig idag och jag förstår att du/ni nu är mentalt helt slut som man ju blir på en sådan här ceremoni..massor av min värme till dig till er..kram från Anna.

Postat av: Annelie

Så fina ord!! Kramar i massor

2009-05-26 @ 20:19:33
Postat av: Lillan

Vackra ord!

Hoppas ni finner styrkan i varandra!

KRAM!

2009-05-26 @ 20:47:21
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: Malin

Fina ord, väldigt starkt att klara att hålla tal. Själv skulle jag aldrig klara det, jag skulle bara grina grina grina..



Kram på Er

2009-05-26 @ 21:07:54
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Sari

Vilka underbart fina ord! Jag är helt säker på att A fick den ceremoni hon ville ha... med dem som hon älskade mest. Varma tankar och kramar till Er.



// Sari m familj

2009-05-26 @ 21:11:34
Postat av: Anna

Go'morron Ulla..hoppas du sovit lite nu efter den arbetssamma dagen..kram på dig från Anna

2009-05-27 @ 06:01:55
URL: http://filipendula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback