Mail från sonen (innan allt hände)

Sonen, utbytesstudenten i USA...
...har under året deltagit i talangtävlingar med sin jonglering
Varit såpass framgångsrik att han tog sig till delstatsfinalen

Tjenare!

State gick väl sådär, hade en utav de tråkigaste domarna hitills. =P
Fick poäng avdrag för att jag inte kunde uttala alla ord korrekt,
trots att jag börjar med att klargöra att jag inte är amerikan, och
ett till poäng av för att jag inte hade med någon historia om jonglering.
Så fick 23 av 25, vilket är silver ändå, så jag är glad. =)
Får ju tänka på att jag inte är från här.

Annars får jag väl trösta mig med en bronsmedalj i Track and Field. ^^
Vi kom trea på en stor tävling med vårt 4 x 400 meter lag, så fått min första medalj där nu.
Vet inte om jag vill komma hem längre,...
...finns inte lika många priser att vinna hemma i Sverige. =P





Nu är väl den stora grejen att Prom är om 2 veckor  (2 maj, min kommentar)
och alla tjejer springer runt som yra höns och pratar om...
 ...klänningar, håret, skor och tillbehör. =P
Själv ska jag försöka komma lite uppklädd åtminstone, men ...
...inte tänkt lägga ut några stora pengar på detta,
som Tomayia som la ut 500 $ totalt, vilket är typ 4100 kronor.
På tok för mycket enligt mig. xD

Jag ska dock iväg och jaga med R (pappan i familjen),
Vi ska jaga kalkon och jag ska faktiskt få skjuta. =D
Vi skjuter med shotgun, och jag har sparat min första hylsa. ^^

Hur det gick
Jagandet i helgen var riktigt, riktigt roligt.
Även om det spöregnade hela helgen, och jag trodde jag skulle frysa till döds.
Vi gick upp 03:45 lördag och 04:15 söndag, så sova var ju inget man fick göra.
Men jag fick ingen turkey, men jag fick iväg ett skott,
men kalkonen var för långt bort så även trots att jag träffade den dog den inte, och
jag träffade kroppen där den tål mest stryk istället för hals och huvud.
Men det var en upplevelse jag är glad att jag gjorde i alla fall, även
 om jag inte vill göra det igen på några månader. =P

Puss och kram!

S

Har jag sagt att han kommer hem 28 juni
Bara två månader kvar *L*
Men har han varit borta sen 6 september så känns två månader som "bara!


Kommentarer
Postat av: Eva

Å vad roligt att han snart är hemma igen, förstår att du längtar. Men tiden kommer att gå fort nu :-)



Sv: Ja, jag tycker också att det är hemskt obehagligt det jag skrev om. Men dagens inlägg är det rakt motsatta. Titta gärna in på min blogg och lyssna till en jättevacker låt.

Postat av: Lillan

God morgon Ulla!

Klart det blev parken! Svängde mina små lurviga i virvlande danser!;))

Förstår du längtar efter sonen!

2009-05-03 @ 08:18:22
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: Kattis

Godmorgon på dig!

Det är ju skönt att man har mail och kan höras av lite mer än man gjorde förr.

Ja, oxfilén vr himla mör och fin.

Vi har två till i frysen så vi kan bli bortskämda ordentligt i sommar.

Ha en skön söndag!

KRAM

2009-05-03 @ 08:49:56
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Petra

Vad gullig du är Ulla! Fast och andra sidan älskar jag hålla på här hemma, nu har vi bytat skrivbord 3 ggr under 1 år ;) Ja jag tror den stämmer in på mig med jag är tokig när det gäller inredning osv. Om plånboken hade tillåtit hade jag shoppat så mycket mer. Men nu är det annat som kostar så det gäller hålla hårt i pengarna. Tids nog får du ta del av det. Kram

2009-05-03 @ 08:52:13
URL: http://inredningstokig.blogg.se/
Postat av: Camilliondollar Baby

Oj, va tiden har gått fort. Skönt att han är hemma snart.



Kram

2009-05-03 @ 09:08:45
URL: http://blogglosacamilla.blogg.se/
Postat av: Anna dansar in

Aha...han ska på Prom..så kul..jag tänker på Grease du vet..när alla ska ha kläder till the Prom..

Mmm han är duktig och skön din son..kan tro att du längtar nu..

2009-05-03 @ 10:57:57
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Malin

Vilken härlig tid han har over there din son, vad skall han hitta på när han kommer hem igen?

2009-05-04 @ 20:42:39
URL: http://malkins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback