Nu har jag ändrat mig

Mina frukostvanor ändras hela tiden
För ett par månader sen så ville jag bara ha...
...grovt bröd, brie och salami till frukost
Nu är det müsli med olika fröer och nötter som gäller

Jag är särskilt förtjust i bananchipsen

När det händer oväntade händelser i livet...
...så har jag märkt att det är än viktigare att se de små sakerna i vardagen
Det har inom loppet av 1½ år hänt oväntade tragiska händelser i vår familj
Min största önskan är att de aldrig skulle hänt
Men nu har det skett och inget kan få dem ogjorda
Det jag lärt mig är att vara mer ödmjuk inför livet och dess skörbarhet
Jag vill kunna känna att om jag skulle dö imorgon så har jag levt fullt ut
Jag tränar mig på det
Varje dag
Det är inget som kommer automatiskt
Öppna ögonen och "se" allt det fantastiska du har omkring dig

Önskar Er en härlig dag!

♥ 

Kommentarer
Postat av: Annelie

Vackra bilder!

Först vill jag beklaga sorgen. Har ju inte varit in på ett tag, då jag åker berg-och-dalbana med mitt bloggande.

Trevligt att ni fick åka till Finland, även om omständighterna kunde vara annorlunda.



Roligt att sonen snart är på hemgång, något att se fram emot.



Ha det så fint!

varma kramar

Postat av: Lena

Tack för att du delar med dig av din livssituation och kloka ord.

Ja, livet är ständigt i rörelse och man vet ju aldrig när det kan förändras och i vilken riktning.

Sköt om dig och ha en underbar dag!

KRAM!

2009-05-04 @ 13:49:41
URL: http://cruelladelena.blogg.se/
Postat av: Ullsson

Tänker på er!!!och beklagar sorgen. Ulla villken livsvisdom du äger och tack för dem fina korten jag får se. Kram !

2009-05-04 @ 14:00:22
Postat av: Inger Maryissa

Jo, man ändrar nog sina frukostvanor lite då och då.

Själv dricker jag te med en smörgår med goa ostar och korv, plus ett stekt ägg.

Och efter någon timme eller ett par timmar kaffe med ännu en smörgås med gotti-gotti på.



Ja, det är jobbigt när det händer tragiska saker i ens familj,

och ja, man blir mera ödmjuk inför livet och dess skörhet.

Och det är så fint som du skriver att ändå kunna se allt det fantastiska som finns i livet trots allt.

Stor kram till dig

2009-05-04 @ 14:34:50
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Anne-Lie

Ja det är nog så det flesta vill känna och vad härligt om vi gjorde det.



SV: jo nu är det mycket nattjobb :(

Sköt om dig

Kram

2009-05-04 @ 16:25:34
URL: http://lillaanna.blogg.se/
Postat av: britten

fem personer du möter i himmlen är en bok som tilltalar mig också..tisdagarna med morrie av samma författare också bra....

på långfredagen dog en av min mans bästa vänner bara helt plötsligt...det är som du säger man stannar upp och reflekterar över vad som är viktigt i livet....jag är såå oerhört tacksam över mitt liv min man och mina nära och tackar .." någon " eler något för varje dag som jag får vakna upp vid min mans sida....stor kram minvän

2009-05-04 @ 17:03:24
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Anna

Mmmm det är så sant Ulla..så sant..du jag är ju lite tokglad i nötter och råg i ryggen liksom..härligt att du verkar gilla det med.

2009-05-04 @ 17:25:59
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: messan

Så kloka och fina ord du skriver. Det är så sant så, visst måste man arbeta mycket med sig själv för utvecklas vidare. Det gäller att passa på att leva här och nu!

Tack för dina tankevärda ord!

Kram

2009-05-04 @ 17:54:57
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: My

Det ÄR svårt att leva och ta till vara på dagen! Tyvärr...

Och frukost, tycker det är så trist, och är så trött på mina gamla frukostor..nä, lite nytt tack, men vad? Funderar på att börja göra smoothie`s om mornarna..

2009-05-04 @ 19:13:07
URL: http://myilivet.blogg.se/
Postat av: Sari

Hej syster.

Jag håller med Ullsson här ovan...du äger en otrolig livsvisdom!Önskar ibland att jag kunde vara lite mer som du. Men då skulle ju inte jag vara jag. Samtidigt, måste jag säga, att du GER så mycket av dig själv! Därför är det lätt att ta till sig av dina kloka ord och tankar. Du får mig att verkligen tänka till och ta tillvara på vad livet har att ge. Du får mig att må bra, helt enkelt. Mitt i all stress stannar jag ibland upp och tänker...vad är viktigt här och nu? Tack för att du delar med dig av din visdom och för att du får mig att "öppna ögonen" och se...:-) Kram och hälsa mannen!!



// Systeryster

2009-05-04 @ 20:54:34
Postat av: Malin

Håller med dig till 100%, vi är många här ute som rusar på utan att tänka efter..fast jag försöker, och tycker att bloggeriet gör att man stannar upp o reflekterar lite mer över livet som rusar fram.



Fast nja nötter o frön till frukost vet ja inte förstås.. ;)

2009-05-04 @ 21:44:15
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Lena

Jag tycker du skriver så bra. Jag kan må dåligt av att tänka på framtiden om vad som kan och kommer att hända mina nära och kära. Man får ju inte behålla varandra i evighet. Kanske låter dumt men så kan jag tänka ibland.

Man ska vara rädd om varandra och leva här och nu.

//Lena

2009-05-04 @ 22:04:39
URL: http://lenasoderberg.blogg.se/
Postat av: Salme

Ditt hjärta verkar vara full av Guldskimrande solljus och glädjeämnen som du har en ödmjuk förmåga att dela med dig. Tack Ulla.

2009-05-06 @ 17:17:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback