Pang pang

Vi har ett par vänner som är är med i en skytteförening
Igår var vi med dem på en klubbtävling

Mot första stationen



Vid varje station står instruktioner
...på hur man ska skjuta
(Rena grekiskan om du frågar mig *L*)



Det som jag förundras över är att skjutningen går på tid
...och fort ska det gå
Jag hinner knappt fotografera innan skjutningen är klar

Ibland skjuter man utan stöd (en hand)
...och ibland med stöd (två händer)
 

Det blir många bilder bakifrån
Hur gärna jag än ville så förstod även lilla jag
...att det inte är så bra att stå framför skyttarna *L*


Ibland fungerar inte vapnet och då visar man det genom att räcka upp sin hand

...och då finns det möjlighet att få göra en omskjutning
...om det visar sig vara något fel på vapnet

Efter varje station så går man fram och tittar hur bra/dåligt man skjutit


Även jag och mannen fick prova på att skjuta




Lite läskigt tyckte jag (eftersom det var första gången jag överhuvudtaget sköt)
Jag och mannen träffade tre av sex flaskor var
Inte illa för att vara min första gång




Kommentarer
Postat av: Anna ..dansar in

Du med ditt skjutgalna finger..(ur Rodin Hood)himmel är det gamla Bettan du skjuter med..ja men då kan allt hända..



Så kul att få prova på lite..



Jag har alltid gillat att skjuta..hade ett luftgevär när jag växte upp..



Så hade vi ett i sommarhuset..mmm men det blev stulet..och då stod det i tidningen du vet..Inbrott har begåtts i B-falls Sommarhus bland det stulna fanns vapen..himmel så suspekt det såg ut..



Så kan det gå..ja ja men vi fick aldrig tillbaka något av allt som stals..



Ja men du krya på dig nu..och lycka till på jobbet..

Postat av: marie

va...kan man inte fota de dom framifrån=)

kanske inte så smart, när man tänker efter, hehe...

2009-09-13 @ 18:52:51
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se/
Postat av: mimmi

Hej:) detta inlägg från dig nu var jag ju bara tvungen att visa min man:) han har hållit på med sånt i många år och jag har varit med honom då:) så visst känner man igen sig på alla de fina bilder du har lagt upp här :D

kram

2009-09-13 @ 18:59:28
URL: http://mimmi-antikrundan.blogspot.com/
Postat av: Lena

Jag förstår att de flesta bilder är tagna bakifrån. Det kanske vore dumt att stå framför vid skjutningarna bara för att få en bild.

//Lena

2009-09-13 @ 20:04:58
URL: http://lenasoderberg.blogg.se/
Postat av: soffie

men va spännnade jag hatar vapen så jag skulle nog va livrädd att prova,

Hoppas du är frisk nu,

kram

2009-09-13 @ 20:47:07
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Nanna

Låter som en jätterolig dag. Nästa gång får du prova att skjuta med gevär,det är sköj! Ha en bra morgondag, och hoppas du mår bättre nu. :)

2009-09-13 @ 21:40:31
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/
Postat av: Sari

Såg ju riktigt kul ut!!

2009-09-14 @ 14:43:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback