Svensktoppen nästa

Idag var jag på Liseberg och tittade på Svensktoppen nästa


Annika Jankell och Nanne Grönvall var programledare
...och ja...under alla ballongerna finns de


Ballongerna var så att säga startskottet på programmet


Först sjöng Nanne några av sina egna hits t.ex Avundsjuk och Håll om mig


Låt tävlingen börja

Bidrag 1


Bidrag 2




I publiken satt Glen Hysèn och twittrade

Glenn har drygt 12000 personer som följer hans twitter
Nanne har drygt 300 st.
Nanne undrade om inte Glenn kunde dela med sig av några av hans "förföljare"

Bidrag 3


Bidrag 4


Filips musiker var väldigt på...


Det verkade som om även vissa delar av kören twittrade
D

Bidrag 5


Bidrag 6 (min favorit)


Bidrag 7


Bidrag 8


Gästartister var Swingfly feat Christoffer Hiding
Av 500 personer i publiken var vi fem stycken som stod upp och dansade
(Det var Annelie och jag och tre 15-åringar *hahaha*)
Men det går ju bara inte att stå still till "Me and my drum"


Galaklädda programledare
Är det final så är det final


Det var bidrag nr ett och tre som gick till final

...och vinnaren blev
Bidrag nummer ett

Manuel


Den 25 september blir The Lucky One utmanare på Svensktoppen



Kommentarer
Postat av: Sara Ch

Alltså 495 pers som man inte förstår sig på helt enkelt.. Hur kan man INTE stå upp och dansa när Swingfly öser på??? Vilken tur att NI fanns i publiken då!! :) Önskar ju att jag oxå hade vart där, men man kan ju inte få allt..



Jag tyckte han som vann va bäst iaf! Blir en helt annan grej när man bara sitter vid radion och lyssnar än när man oxå ser dom som sjunger.



Ha en fin dag!



KRAM

2011-08-30 @ 12:03:40
Postat av: Nanna

Full fart som vanligt hos dej ! :) Hoppas du får en fortsatt härlig höst. :)

Postat av: soffie

ha en mysig lördagskväll.

2011-09-10 @ 17:37:13
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: susanne

Ha en bra söndag kväll!

2011-09-11 @ 18:07:36
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: Borthy

Vilka fina närbilder du fått på alla artisterna!

2011-09-13 @ 06:25:21
URL: http://borthy.blogg.se/
Postat av: my

Stammis på Liseberg? ;) Ser trevligt ut! Men Nanne gillar jag inte!!!

Kram och ha en go helg

2011-09-16 @ 16:43:55
URL: http://myilivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback