Kycklinggryta

Jag prenumererar på Allt om mat
Min ambition är att
...varje gång tidningen dimper ner i brevlådan
...så ska jag göra minst ett nytt recept från tidningen

Ambitionen är högre än själva utförandet, men senast gjorde jag en kycklinggryta

Busenkel thaikyckling
Skär tre kycklingfiléer i mindre bitar
Ansa och bryt ett broccolistånd i buketter
Kärna ur och tärna en röd paprika
Skala och skär två rödlökar i bitar
Kärna ur och finhacka en halv röd chili


Lägg kyckling och grönsaker i en gryta
Häll på 1 burk kokosmjölk
Låt koka under lock ca 10 min
(Jag lät min koka i 15 min)
Smaka av med 2 tsk fisksås och 3 msk tamari (soja)
Strö över chili, 2 msk finhackade ingefära och koriander (som garnering)

Servera med nudlar, ris eller såsom den är


Mums!


Kommentarer
Postat av: fia

å det lät gott , vilken bra ambition då gör man ju iallfall nåt nytt i bland .

ska testa detta jag .

Postat av: Anna ..susar in..

Så nyttigt och gott..det är verkligen enkelt bara man ser till att ha grejer hemma :)

2011-02-02 @ 18:44:19
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Ninni

Lät ju busenkelt..och gott verkar det som också=)



Ha en skön dag, kramen

2011-02-03 @ 10:01:22
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback