Museum 2011

Jag har bestämt att 2011 ska bli museernas år

Första museet mannen och jag besökte var
Sjöfartsmuseet

Ett väldigt barnvänligt museum
Vi samsades med typ alla Göteborgs barnfamiljer
En anledning att det var extra mycket folk där var att det var premiär för ett nytt våningsplan


Fast vi började med att fika
Mannen och jag älskar att fika

Jag kan rekommendera kanelbullarna
Det bästa med dem var att de var alldeles nygjorda
Varma kanelbullar går inte av för hackor


Fast morotskakan var inte heller helt fel


Vi hade läst att det även serveras våffelbuffé i kafét, men
...inte öppningshelgen.
Vad synd *ironi*
Det betyder att vi måste åka dit vid ett annat tillfälle och prova våfflorna

Fortsättning följer


Kommentarer
Postat av: yvonne

Museer är kul! Här i stan finns det inte så många och jag har nog betat av allihop...:)

Postat av: Liza

Kanelbullar, morotskaka och museeibesök kan inte gå fel!

Såg dina stenar i tidigare inlägg... det finns många sådana hos mig också, tycker de är så fina med sina små budskap och lätta att placera!

Ha det gott!

Liza

2011-01-31 @ 10:42:14
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Christina

Att gå ut och fika är ju bara så mysigt, själv äter jag i stort sett aldrig fikabröd hemma fast jag bakar så jag har om det kommer någon och hälsar på. Men går jag på Cafe då blir det alltid något gott.



Härliga stenar gillar sådana med text på



Ha det gott, kram

2011-01-31 @ 16:40:23
URL: http://mammastina.blogg.se/
Postat av: Sara Ch

Åh, löööve Sjöfartsmuseet=) Måste dit och kolla in nya våningen snart! Kanelbulle och morotskaka är ju inte heller fel så får nog kolla in det också..;-)



En underbar vecka till Dig!



kram sara

2011-01-31 @ 22:43:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback