Ananaspaj

Kan inte förvägra er den här enkla och goda pajen.


Deg:
150 gr smält smör/margarin
1 dl socker
3 dl mjöl
2 tsk bakpulver
Smält smör och blanda därefter i övriga ingredienser.
Smörj en form (eller som jag 6 små former)
Platta ut degen.

Förgrädda 10 minuter 175 grader

Fyllning:
1 burk mellanstor krossad ananas
2 dl creme fraiche (går bra med lätt)
1 st ägg
1-2 msk vaniljsocker
½-3/4 dl socker
Låt ananasen rinna av väl.
Blanda i resten och häll i formen (formarna)

Grädda i nedre delen av ugnen
175 grader i ca 30 minuter

Kommentarer
Postat av: Ann

God morgoN!

mmmm den brukar jag med göra! Är även supergod med hallon i :))

Postat av: majsan67

Ja nog är min familj spännande alltid, du ser ju hur jag vibrerar.. haha

Vi ska nog lösa cykelproblemet till slut.



Den där pajen verkar helt ljuvlig. Hade planer på hallonpaj igår då det svämmar över av hallon här, när jag plockat en liter så bestämde sig tjejerna på att dom var hemskt hallonsugna, japp, så det var den pajen de, dom tryckte i sig alla hallonen s



Men jag får göra ett nytt försök idag kanske ;)

2008-07-13 @ 08:18:26
URL: http://majsan67.blogg.se/
Postat av: Camilliondollar Baby

Den såg god ut!



Ha en underbar dag!



Kram

2008-07-13 @ 09:10:07
URL: http://blogglosacamilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback