Inte bara stenar utan även hjärtan

Jag gillar inte bara stenar utan jag är även helt såld på hjärtan
Häromdagen köpte jag de allra sötaste muffinsformar

Oemotståndliga


Plötslig befann jag mig så att säga...mitt i smeten
 ...med kastruller, skålar huller-om-buller i köket
 bakandes...muffins

Klassiska muffins
Sätt ugnen på 175 grader för stora muffins eller 200 grader för små
Smält 100 gr smör och tillsätt 2 dl mjölk och skal av en citron
(Jag hade ingen citron hemma så det fick bli en halv apelsin istället)
Vispa 2 ägg, 1½ dl socker och 1 tsk vaniljsocker vitt och pösigt
Rör ner den ljumma vätskan
Blanda 4 dl mjöl, 2 tsk bakpulver och 1 nypa salt och vänd ner i smeten
(Jag tillsatte även 50 g vit choklad, bara för att jag hade det hemma)
Placera ut pappersformar i en muffinsplåt och fyll formarna till 2/3 med smet
Grädda i mitten av ugnen i ca 20 min om du gör stora muffins eller 12-15 min om du gör små
(Jag gjorde små och det blev 14 muffins av den)

Jag garnerade med ett hallon på toppen

(Det "smuliga" på toppen av mina muffins är crumble (det är som en smuldeg)
Det blev väl inte helt lyckat så därför behöver ni inte få ta del av det
Det är ju av sina misstag man lär sig)


Kommentarer
Postat av: Mia

Mmm, jag tycker dom ser jättegoda ut, även om DU inte var så förtjust i crumblen...

Sen gillar jag att du vågar experimentera lite, ta bort, lägga till, ändra...många är så rädda för att testa...L

Postat av: yvonne

Jag tycker det ser gott ut! Crumble har jag inte hört talas om förut...

2011-02-05 @ 09:44:43
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Malin

Jag har mailat dig Hemma kväll på den busiga adressen :)



Mina barn har börjat baka muffins själva nu, det gillas av mor deras. Nåja det blir en del att torka upp efter men det är det värt!



Kram

2011-02-05 @ 10:08:19
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: soffie

mmm så gott det ser ut å så söta formar,

ha en toppendag

kram

2011-02-05 @ 10:12:49
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Filippa H.

Gud vilka härliga muffins!

2011-02-07 @ 13:08:13
URL: http://mitt-stora-koksaventyr.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback